ورق گالوانیزه رنگی چیست

Support ForumCategory: Questionsورق گالوانیزه رنگی چیست
Koby Garris asked 19 hours ago
Print Friendly, PDF & Email

گالوانیزاسیون فرآیندی است که یک لایه محافظ، روی فولاد یا آهن اعمال می‌کند تا از زنگ زدگی و خوردگی آن جلوگیری کند و به طور گسترده در صنایع مختلف، مانند ساخت و ساز، خودروسازی و صنایع دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما همه محصولات گالوانیزه شده ویژگی‌های یکسانی ندارند و عوامل مختلفی بر کیفیت و عملکرد پوشش آنها تأثیر می‌گذارند. در این میان می‌توان به فرآیند آماده‌سازی سطح، ضخامت روی، کنترل کیفیت و نگهداری اشاره کرد. در این مقاله، ما این نکات مهم را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد تا از کسب بهترین نتیجه از گالوانیزه کردن محصولات فولادی اطمینان پیدا کنید.

مرحله سوم:‌ فرآیند رنگ‌آمیزی
در بخش قبل، ورق‌های گالوانیزه ما آماده شده و حالا آماده رنگ‌آمیزی هستند. در این بخش، فرایند رنگ‌آمیزی این قيمت ورق گالوانیزه‌ها را مرور می‌کنیم:

مرحله توضیحات
تسویه نهایی کالا پرداخت مبلغ باقیمانده بر اساس قیمت نهایی و وزن‌گیری؛ در صورت بستانکاری، مبلغ به مشتری عودت داده می‌شود؛ در صورت بدهکاری، تسویه قبل از حرکت راننده انجام می‌شود.
بررسی و ارزیابی کیفیت ورق مقایسه مشخصات فاکتور قيمت ورق گالوانیزه با پلاک بندیل ورق یا برگه کنترل کیفیپ؛ بررسی سطح ورق برای شناسایی هرگونه عیب یا ناهمواری؛ روی‌گیری و اکسیداسیون به منظور تشخیص نوع زنگ‌زدگی.
شرایط نگهداری ورق پیشگیری از تماس با آب، رطوبت زیاد، حرارت شدید و نور مستقیم آفتاب. – استفاده از پوشش محافظ برای جلوگیری از خراشیدگی و آسیب؛ استفاده از وسایل مناسب برای حمل و نقل صحیح.
گزارش مشکلات گزارش هرگونه مشکل به فروشنده یا تامین کننده؛ در صورت عدم حل مشکل، مراجعه به سازمان‌های مربوطه برای درخواست کمک.

خلاصه جدول ۷ روش‌ گالوانیزاسیون
روش گالوانیزاسیون توضیحات
گالوانیزه گرم غوطه‌ور کردن ورق‌ها در وان روی مذاب برای ایجاد پوشش روی ضخیم و بادوام
گالوانیزه پیوسته غوطه‌ور کردن پیوسته ورق‌ها در وان گالوانیزه جهت ایجاد پوشش یکنواخت و یکدست
الکتروپالایش اعمال پوشش فلز روی سطح ورق‌های فولادی از طریق فرآیند الکترولیز
شراردایزینگ غوطه‌ور کردن ورق‌ها در ظرف مهر و موم شده در کنار پودر روی تحت حرارت جهت ایجاد پوشش مورد نظر
پوشش مکانیکی غلتاندن ورق‌ها در محفظه با ذرات روی و دانه‌های شیشه جهت ایجاد پوشش روی
فلزکاری پاشیدن روی مذاب روی سطح فولاد با استفاده از تفنگ پاشش حرارتی
نقاشی با پوشش‌های روی اعمال رنگ یا پوشش حاوی غلظت بالای ذرات روی بر سطح فولاد

ISIRI
ISIRI 3765 یک استاندارد گالوانیزه ملی است که در لوله‌های گالوانیزه تولید داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما اکثرا در تولیدات داخلی از استانداردهای بین‌المللی مانند ISO استفاده می‌شود.

جدول نکات زمان خرید ورق گالوانیزه
مرحله توضیحات
دریافت اطلاعات از فروشنده اعلام مشخصات دقیق ورق مورد نیاز به فروشنده؛ دریافت اطلاعات مانند وزن، موجودی، قیمت و نحوه تسویه حساب؛ مشورت با کارشناسان فروش.
تایید مجدد قیمت و موجودی تایید مجدد قیمت و موجودی به دلیل نوسانات بازار؛ مطمئن شدن از تطابق قیمت و موجودی با پیش فاکتور نهایی.
تایید پیش فاکتور تایید پیش فاکتور به صورت کتبی یا با امضا؛ ارسال پیش فاکتور به فروشنده برای تهیه کالا.
هماهنگی نحوه پرداخت هماهنگی در مورد روش پرداخت و شرایط تسویه حساب؛ انتخاب بین روش‌های مختلف مانند خرید نقدی، خرید وزن و پول و خرید اعتباری.
هماهنگی دریافت بار و هزینه‌های جانبی هماهنگی در مورد زمان تحویل بار؛ دریافت اطلاعات و هماهنگی در مورد هزینه‌های جانبی مانند هزینه حمل و نقل و مکان دریافت بار؛ دریافت مدارک مورد نیاز و امکان روئیت بار.
نکات بعد از خرید ورق گالوانیزه
بعد از خرید و در زمان دریافت ورق با رعایت نکات زیر می‌توانید خرید مطمِئنی را تجربه کنید.