ورق سیاه چیست؟

Support ForumCategory: Questionsورق سیاه چیست؟
Robin Nobbs asked 2 days ago
Print Friendly, PDF & Email

مزایای ورق گالوانیزه طرح کرکره
دوام بالا
مقرون‌به‌صرفگی
نصب آسان
زیبایی ظاهری
مقاومت در برابر عوامل محیطی
ورق گالوانیزه سینوسی-پیوان مرجع قیمت آهن-\d,hk

در کل، ورق سیاه یکی از محصولات حیاتی و راهبردی در صنعت فولاد کشور است. قبل از خرید این محصول، بهتر است با کارخانه برتر تولید ورق سیاه آشنا شوید. همچنین مشاهده قیمت روز ورق سیاه می‌تواند به شما کمک کند. برای خرید این محصول، می‌توانید به سایت یا واحد فروش اصفهان آهن مراجعه کنید.

از مراحل استخراج مواد اولیه تا انبارداری، تحویل محصول و محاسبه حمل میلگرد، این مسیرهای ارتباطی و روش‌های حمل در تمام مراحل هستند که بسیار تاثیرگذار می‌باشند. ورق گالوانیزه این هزینه‌ها معمولاً بخش مهمی از فرآیند خرید میلگرد را تشکیل می‌دهند و به تعیین قیمت نهایی میلگرد کمک می‌کنند. استفاده از انواع اسپیسر میلگرد هم می‌تواند در افزایش استحکام و مقاومت میلگرد تاثیرگذار باشد. اسپیسرها در واقع قطعه‌ای فلزی، بتنی یا پلاستیکی هستند که با ایجاد فضای مشخصی بین سطح بیرونی بتن و میلگرد، از رسیدن عوامل مخرب به آرماتور و تخریب آن جلوگیری می‌کند.

میلگرد اروپایی
میلگرد فولاد پُر کربن
میلگرد پوشش اپوکسی
میلگرد گالوانیزه
میلگرد فولادی ضد زنگ
میلگرد فیبر تقویت‌شده پلیمری تقسیم کرد. با این حال، نبشی متداول‌ترین دسته‌بندی از این محصولات در کشور ایران بر اساس استاندارد روسی انجام شده و انواع میلگرد از نظر شکل ظاهری به ۴ نوع A1، A2، A3 و A4 تقسیم می‌کنند.
میلگرد A1
این نوع که به آن میلگرد ساده یا داکتیل هم گفته می‌شود، هیچ‌گونه آج یا برجستگی در سطح خود ندارد. نوع A1 عموماً در اندازه‌های ۶ الی ۲۰ میلی‌متری تولید و عرضه می‌شود. از سوی دیگر، کمترین میزان کربن را دارد که این منجر به انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت شکل‌پذیری و جوش‌پذیری بالای آن‌ می‌شود که آن را تبدیل به گزینه مناسبی برای آهنگری و جوشکاری می‌کند. میگلرد A1 یا همان ساده را شاید بتوان یکی از پرکاربردترین گریدهای این محصول فولادی دانست. برای شناخت بیشتر این نوع میلگرد می‌توانید مقاله‌ی ویژگی‌ میلگرد ساده را در پیوان مطالعه کنید.

در روش دیگر بر اساس ضوابط نبشی کشی ساختمان، لازم است که از تفنگ‌های مخصوص برای میخ زدن به اجزای سازه استفاده شود. تسمه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به‌عنوان یک متریال جایگزین به‌جای میخ‌هایی که تفنگ‌ها می‌کوبند استفاده شود. در اتصال نبشی به ستون از آن‌ها استفاده شده و البته لازم است نبشی که حتماً تسمه نوع باکیفیت تهیه شود. هنگام اجرای این موارد، باید نبشی به شکلی به ستون متصل شود که در داخل دیوار قرار بگیرد. این شرایط، متصل کردن به میلگردها نیز قابل انجام خواهد بود. نحوه اتصال به شکلی است که میلگردهای عرضی را به بخش‌های طولی جوش داده و سپس میلگردهای طولی نیز به نبشی‌ها متصل می‌شوند. این یکپارچگی در واقع یکی از شروط مهم برای افزایش استحکام ساختمان خواهد بود. بعد از اتمام این پروسه، لازم است که بتن‌ریزی و دیوارچینی شروع شود.

۲. ناودانی مشبک
این نوع ناودانی از متریال گالوانیزه و به شکل سرد و گرم تولید می‌شود. از جمله کاربردهای ناودانی مشبک می‌توان به استفاده در ساختمان‌های فولادی و کاربرد تزئینی اشاره کرد.

آلیاژ میلگرد
آلیاژ میلگرد ترکیبی از چندین عنصر فلزی مانند فولاد، کربن، منگنز، سیلیکون، فسفر و گوگرد است که به منظور بهبود خواص مکانیکی و شیمیایی آن ساخته می‌شود. این ترکیبات به میلگرد ویژگی‌هایی مانند استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر خوردگی، شکل‌پذیری و دوام بیشتر می‌بخشند. کارخانه‌های معتبر با استفاده از آلیاژهای مناسب و رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی، میلگرد آلیاژی با کیفیت و عملکرد مطلوب تولید می‌کنند.