انواع استانداردهای ناودانی

Support ForumCategory: Questionsانواع استانداردهای ناودانی
Catherine Prentice asked 2 days ago
Print Friendly, PDF & Email

گالوانیزه گرم: قيمت ميلگرد این روش شامل غوطه‌ور کردن ورق‌های فولادی در روی مذاب می‌شود تا پوششی ضخیم و بادوام روی آن‌ها ایجاد شود. روش گالوانیزه گرم مقاومت در برابر خوردگی عالی را ارائه می‌دهد؛ اما سطح ورق‌های تولید شده با استفاده از این روش ممکن است کمی ناصاف و ناهموار باشد.
بیشتر بدانید: ناودانی گالوانیزه گرم چیست

1. نحوه نبشی کشی در سازه‌های بتنی
در سازه‌های بتنی، برای ساخت دیوار با استفاده از میلگرد، ابتدا دسته‌ای از میلگردها را به ستون‌ها جوش می‌دهند. مرحله‌ی بعد، که مش بندی میلگرد انجام می‌شود، داخل شبکه‌های میلگرد را از بتن پر می‌کنند. در این صورت دیوار دیگر نیازی به نبشی کشی ندارد. گاهی اوقات در ساخت دیوار از مصالحی مانند آجر یا بلوک استفاده می‌شود بنابراین در این حالت با استفاده از نبشی، می‌توان فرایند نبشی کشی را روی دیوار اجرا کرد. ابتدا ورق‌های فولادی مورد نياز در اجرای وال پست، به ستون‌ها متصل می‌شوند. در مرحله‌ی بعد، برای انجام نبشی کشی، نبشی‌های عمودی به ورق‌های کار شده در بالا و پایین جوش داده می‌شوند‌. در نهایت با اتصال به نبشی افقی، فرایند نبشی کشی پایان می‌یابد.

دیوارپوش: این ورق‌ها پوششی بادوام و زیبا برای نمای ساختمان‌ها ایجاد می‌کنند و علاوه‌بر زیبایی، از آن‌ها در برابر عوامل محیطی نیز محافظت می‌کند.

برترین تولیدکنندگان انواع ناودانی بر اساس استاندارد
بعد از آشنایی با کاربرد انواع استانداردهای ناودانی، لازم است با تعدادی از برترین تولیدکنندگان این محصول در سطح کشور آشنا شویم:

صادرات شمش فولاد
بخش بزرگی از اقتصاد کشور به صنعت فولاد وابسته است. خوشبختانه تولید محصولات فولادی در کشور رو به رشد بوده و صادرات این محصولات می‌تواند باعث ارزآوری شود. با توجه به کیفیت مطلوب تولیدات داخلی و همچنین قیمت ارزان شمش فولاد ایران در مقایسه با برخی از کشورها، صادرات شمش فولاد از تقاضای خوبی برخوردار است. در ضمن این‌ روزها از فروش شمش مانند دیگر محصولات آهنی به صورت مستقیم و اینترنتی بسیار استقبال می‌شود؛ چرا که با حذف واسطه‌ها، محصولات با نرخ ارزان‌تری به دست مصرف کنندگان می‌رسند.

بررسی تولید کننده
تولید کنندگان میلگرد در ایران متنوع هستند و محصولات هرکدام نیز طبعاً تفاوت‌های کیفی هرچند ناچیزی با یکدیگر دارد. بررسی کارخانه تولید کننده و خرید از منابع معتمد می‌تواند اطمینان خاطر از کیفیت را برای خریداران ایجاد کند.

شمش‌ریزی دستی (تک باری)
در این روش، مذاب توسط پاتیل به قالب‌ها منتقل شده و تا زمان کامل‌شدن انجماد در مذاب باقی می‌ماند. باید بدانید که برای ریخته‌گری هر شمش به یک قالب جداگانه نیاز دارید.

مرحله اول: قيمت ميلگرد آماده سازی ورق‌های خام
تمیزکاری و زنگ‌زدایی: پیش‌تر از هرچیز، ورق‌های فولادی خام باید برای حذف هرگونه زنگ زدگی، آلودگی یا ناخالصی دیگر به طور کامل تمیز شوند. این کار معمولاً با ترکیبی از سمباده‌کاری مکانیکی و فرآیندهای تمیزکاری شیمیایی انجام می‌شود تا سطحی صاف و تمیز داشته باشیم که روکش گالوانیزه به خوبی به آن اتصال پیدا کند.

ورق St37: میلگرد این مدل کم‌کربن و بی‌آلیاژ است و فولاد نرم هم به آن می‌گویند. به دلیل جوش‌پذیری بالا و استحکام زیادی که دارد در ساختمان‌سازی بسیار کاربرد دارد.
ورق St52: به دلیل داشتن کربن بیشتر نسبت به ورق St37، استحکام کششی و مقاومت در برابر ضربه بالاتری را دارد. این ورق‌ها همچنین آلیاژی بوده و عناصری مانند منگنز، مس، نیکل و سیلیسیوم در آن موجود استن که همین موضوع باعث افزایش مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی، شکل‌پذیری و قابلیت فرم‌پذیری خواهد شد. در مقاله‌ای جداگانه به موضوع تفاوت ورق st37 و st52 پرداخته‌ایم.
ورق سیاه چیست-پیوان مرجع قیمت آهن-md,hk