ناودانی اروپایی چیست؟

Support ForumCategory: Questionsناودانی اروپایی چیست؟
Tangela Cusack asked 15 hours ago
Print Friendly, PDF & Email

ناودانی اروپایی unp
یکی از انواع ناودانی‌های موجود در بازارهای داخلی، استاندارد unp است که وزن مطلوب و ضخامت قابل‌قبولی دارد. وزن ناودانی اروپایی مشخصه بارز استاندارد unp محسوب شده و سایز آن بین ۳۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر متغیر است؛ اما تولیدکنندگان ایرانی ناودانی اروپایی را با سایز ۸۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند.کاربرد ناودانی اروپایی برای پروژه‌های عمرانی بزرگ، بارزترین کارایی این محصول است.

ناودانی وال پست
استفاده کردن از ناودانی وال در هنگام وقوع زلزله ایمنی و استحکام بیشتر ساختمان‌ها اهمیت دوچندان پیدا خواهد کرد. استفاده کردن از ناودانی وال به‌طور خاص در ساختمان‌های امروزی به دلیل داشتن طبقات زیادتر و فرم‌های پیچیده‌تری که دارند بسیار اهمیت خواهد داشت. یکی از روش‌های گوناگون از ساختار دیوارهای که در برابر قيمت ناودانی نیروهای طبیعی مانند زلزله و باد استفاده کردن قيمت ناودانی از وال پست انجام می‌گیرد. وال پست چگونه به حفاظت ساختمان کمک خواهد کرد؟ برای محافظت کردن، یکی از راه‌های زیادشدن ایمنی دیوارها در برابر نیروهای بیرونی از بین بردن اندرکنش دیوار و سازه‌ها خواهد بود. با انجام دادن این کار می‌توانید با ایجاد فاصله بین دیوار و سازه شکل بگیرد. این فاصله‌ها برای این شکل‌گرفته که بر طبق ارتفاع سازه‌ها و میزان نیروها محاسبه‌شده است. معمولاً این ارتفاع بین 2.5 تا 5 سانتیمتر در نظر گرفته خواهد شد.

ویژگی‌ ناودانی
ناودانی‌ها با توجه به کاربردهای مختلف، دارای ویژگی‌های زیادی هستند که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

ناودانی شیروانی لندنی (آبرو گرد، آبرو فیتیله‌های و آبرو مخفی)
آبرو لندنی به آبرو مخفی نیز معروف است که در سقف‌های شیب‌دار استفاده می‌شود و از خیس شدن رهگذران در زیر سقف جلوگیری می‌کند. در این نوع ناودانی شیروانی، یک قطعه آبرو در قسمت انتهایی آن وجود دارد که آب را درون خود جمع کرده و از قسمت دیگر خارج می‌کند. موارد کاربرد این ناودانی شامل ساخت آلاچیق‌ها و سقف‌های شیب دار و ساخت فلاشینگ قوسی شکل یا هلالی شکل می‌شود.

کاربرد قيمت ناودانی آلیاژی در تیر حمال
تیرهای حمال در بعضی از پروژه‌های ساختمانی به عنوان حامل و حمایت‌کننده نماسازی و زیبایی ساختمان به کار می‌روند. اینجا است که کاربرد ناودانی در ساختمان سازی مشخص می‌شود. باید بدانید که امکان استفاده از ناودانی به عنوان تیر حمال در ساختمان‌هایی با قاب چوبی وجود دارد. در این حالت برای افزایش هرچه بیشتر مقاومت، تیرهای چوبی را درون ناودانی ساختمان قرار می‌دهند. با این کار ضمن افزایش مقاومت و استحکام سازه، امکان اتصال آسان‌تر اجزای مختلف به تیر نیز فراهم می‌شود.

فولاد البرز غرب
کارخانه‌ی فولاد البرز غرب در سال ۱۳۸۵ و در نزدیکی شهر تاکستان تأسیس شد. این شرکت در ساخت ناودانی فولادی از استانداردهای EN10056-2 و DIN EN 17100 استفاده کرده و سایز ناودانی تولیدی آن از ۸، ۱۰، ۱۲ تا ۱۴ متغیر است.

مراحل تولید ناودانی
سخن پایانی:
قیمت نهایی ناودانی همانند سایر مقاطع فولادی تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون مشخصات ناودانی و… قرار دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نوع ناودانی فولادی، وزن ناودانی، نحوه‌ی تولید و شکل ناودانی اشاره کرد. سایر موارد مؤثر به شرح زیر است: