کاربرد ورق گالوانیزه

Support ForumCategory: Questionsکاربرد ورق گالوانیزه
Ned Roman asked 16 hours ago
Print Friendly, PDF & Email

صنعت پزشکی
از این ورق فولادی در تولید تجهیزات قيمت ورق گالوانیزه پزشکی برای تولید ابزارهای جراحی، ایمپلنت‌ها، پروتزهای دندانی و ارتودنسی استفاده می‌شود. این محصول، بهداشت و استرلیزه بودن را فراهم می‌کند و همچنین در برابر عفونت و خوردگی مقاوم است. این صفحات را می‌توان شکل داد و سفارشی کرد، بنابراین کاربردهای آن‌ها بسیار منعطف خواهد بود و برای مقاصد پزشکی نیز قابل استفاده خواهند بود.

بخش کشاورزی
قيمت ورق گالوانیزه گالوانیزه به‌طور گسترده‌ای در بخش کشاورزی برای مقاصد مختلف استفاده می‌شود. موارد استفاده از ورق گالوانیزه برای صنعت کشاورزی می‌تواند شامل ساخت انواع تراکتور، بیل، گاوآهن، کولتیواتور و تجهیزات برداشت محصول باشد. این ورق‌ فولادی می‌تواند مقاومت و دوام قابل توجهی را برای تجهیزات کشاورزی فراهم کرده و در عین حال از خوردگی ناشی از خاک، آب و کودها نیز جلوگیری می‌کند. همچنین، از این کالا برای ساخت نرده‌ها، درب‌ها، سیلوها، انبارها و اصطبل‌ها برای دام و محصولات کشاورزی نیز می‌توان استفاده کرد. آن‌ها در کنار کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر، امنیت و محافظت را در این بخش تامین کنند.

اندازه و شکل گل‌ها
گل‌های ورق‌ گالوانیزه ممکن است شکل‌های مختلفی داشته باشند. برخی ممکن است الگوهای کریستالی منظم و قابل مشاهده داشته، و برخی هم سطح صاف و بدون اسپانگل ممکن است داشته باشند.

در کل، آبکاری الکتریکی یک روش موثر و اقتصادی برای اعمال پوشش محافظ بر روی اجزای فولادی کوچک است. این روش پرکاربردترین روش استفاده از پوشش‌های فلزی برای اتصال‌دهنده‌های کوچک است، به خصوص زمانی که رزوه‌های ظریف در آن وجود دارند.

آماده‌سازی سطح
اولین مورد از لیست نکات مهم در گالوانیزه کردن فولاد، بحث آماده‌سازی سطح است. این مرحله شامل تمیز کردن سطح فولاد یا آهن از هرگونه کثیفی، چربی، روغن، زنگ زدگی، پوسته پوسته شدن و سایر آلودگی‌ها است که ممکن است با چسبندگی پوشش روی اختلال ایجاد کند. آماده‌سازی سطح می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود، مانند شستشوی شیمیایی، اسید شویی، پاشش یا برس زدن. انتخاب روش مورد نظر به نوع و وضعیت فلز، اندازه و شکل محصول و در دسترس بودن تجهیزات و تاسیسات بستگی دارد. هدف اصلی از آماده‌سازی سطح، رسیدن به یک سطح صاف، تمیز و یکنواخت است که آماده فرآیند باشد.

گالوانیزاسیون فرآیندی است که یک لایه محافظ، روی فولاد یا آهن اعمال می‌کند تا از زنگ زدگی و خوردگی آن جلوگیری کند و به طور گسترده در صنایع مختلف، مانند ساخت و ساز، خودروسازی و صنایع دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما همه محصولات گالوانیزه شده ویژگی‌های یکسانی ندارند و عوامل مختلفی بر کیفیت و عملکرد پوشش آنها تأثیر می‌گذارند. در این میان می‌توان به فرآیند آماده‌سازی سطح، ضخامت روی، کنترل کیفیت و نگهداری اشاره کرد. در این مقاله، ما این نکات مهم را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد تا از کسب بهترین نتیجه از گالوانیزه کردن محصولات فولادی اطمینان پیدا کنید.

ضخامت روی
دومین مورد از لیست نکات مهم در گالوانیزه کردن فولاد، موضوع انتخاب ضخامت مناسب روی است. ضخامت پوشش روی تعیین‌کننده میزان محافظت و دوام محصول نهایی خواهد بود. هرچه پوشش، ضخامت بیشتری داشته باشد در برابر خوردگی و سایش بیشتر مقاومت می‌کند. با این حال، ضخامت پوشش همچنین به عوامل مختلفی مانند ترکیب و دمای وان (استخر) روی، زمان غوطه‌وری و سرعت برداشتن محصول و ترکیب شیمیایی و ضخامت فولاد یا پایه آهن بستگی دارد. بنابراین، نمی‌توان مقدار ثابتی از ضخامت روی را برای همه محصولات قيمت ورق گالوانیزه مشخص کرد. در عوض، استانداردهای صنعتی و مشخصات فنی وجود دارد که الزامات حداقل ضخامت روی را برای دسته‌های مختلف محصولات ارائه می‌دهد. این استانداردها با در نظر گرفتن نوع کاربرد و شرایط استفاده از محصولات، به انتخاب ضخامت مناسب روی می‌پردازند. برای درک بهتر موضوع ضخامت پوشش روی و موضوعات مرتبط با آن، می‌توانید مقاله‌ی ورق گالوانیزه چیست را مطالعه کنید.