راهنمای خرید میلگرد

Support ForumCategory: Questionsراهنمای خرید میلگرد
Gabriela Dahlenburg asked 1 week ago
Print Friendly, PDF & Email

ویژگی‌های مکانیکی میلگرد ساده
از عوامل مهم برای انتخاب یک میلگرد با کیفیت، توجه به میزان تنش تسلیم میلگرد است. البته این نکته را در نظر داشته باشید، با تغییر دادن نسبت تنشی میلگرد، دیگر نمی‌توان آن را به حالت اولیه برگرداند. در واقع میلگرد برای همیشه تغییر شکل یافته است. حداکثر نیرویی که به میلگرد وارد می‌شود، بدون این‌که تغییرشکل پیدا کند، تنش تسلیم میلگرد نام دارد. مقاومت تسلیم میلگردهای ساده 240 نیوتن بر متر مربع و مقاومت کششی آن‌ها، 360 نیوتن بر میلی‌متر مربع است.

میلگرد صاف-پیوان مرجع قیمت آهن-\d,hk
میلگرد صاف
مشخصه‌‌های وزنی میلگرد ساده
وزن میلگردهای ساده به ازای یک متر طول، بر طبق کیلوگرم محاسبه می‌شود. وزن شاخه‌ای میلگردهای نرمال به این صورت به دست می‌آید که برای شاخه‌های استاندارد، وزن میلگرد را در عدد 12 و برای میلگردهای ساده، وزن میلگرد را در عدد 9 ضرب می‌کنیم. پارامترهای مورد استفاده در محاسبه‌ی وزن عبارتنداز:

تقریباً در درون تمام دیوارها، سقف‌ها و بتن‌های ساختمانی، یک عنصر مهم مشغول کار است که بخش زیادی از استحکام و امنیت ساختمان‌های ما به آن‌ها وابسته است و آن هم چیزی نیست جز میلگردهای فولادی. وجود انواع مختلفی از این میلگردها، امنیت و استحکام ساختمان را تضمین می‌کند. بسته به موقعیت قرارگیری، اهداف ما، نقشه ساختمان، شرایط سازه و بسیاری موارد دیگر، مدل‌های مختلفی از آن به کار گرفته می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. در این مقاله سعی داریم انواع این مقطع فولادی را معرفی کرده و ویژگی‌های هرکدام را به شکلی مختصر بررسی کنیم.

پارامتر G: میلگرد نشان‌دهنده ی وزن میلگرد در طول 1 متر
پارامتر W: نشان‌دهنده‌ی گشتاور مقاومت میلگرد
پارامتر Flache: میلگرد نشان‌دهنده سطح میلگرد در طول یک متر بر حسب سانتی‌متر
میزان قابلیت فرم پذیری
میزان فرم پذیری میلگرد ساده، با توجه به جنس فولادی که از آن ساخته شده است، مشخص می‌شود. با تغییر میزان کربن استفاده شده می‌توان قابلیت فرم پذیری در میلگرد را افزایش و کاهش داد. به این صورت که هرچه میزان کربن کمتر باشد، قابلیت فرم پذیری بیشتر است.

به دنیای پویای صنایع فولادی خوش آمدید، جایی که فولاد تبدیل محصولات متنوع فولادی می‌شود که ستون فقرات مستحکم و اصلی بسیاری از سازه‌ها را تشکیل می‌دهند. اینجا و در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه تولید میلگرد و روش‌های مختلف آن بپردازیم. از استفاده از کوره‌های آتشین و روش نورد گرم گرفته تا دقت و ظرافت موجود در روش‌های میکروآلیاژی و ترمیکس، هریک از این روش‌ها منجر به تولید میلگرد هایی با ویژگی‌های منحصر به فرد می‌شوند که برای اهداف خاصی مناسب هستند. در ادامه، با جزئیات هر یک از این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

این نوع مقاطع با نام فولاد 1.7225 شناخته می‌شوند و جزء فولادهای کم کربن قرار می‌گیرند. این نوع آلیاژ از قیمت بالاتری نسبت به CK45 برخوردار است و همچنین شکل‌پذیری و انعطاف بیشتری نیز دارد. توجه داشته باشید که Mo40 در ساخت محورهای خودرو، چرخ دنده، دنده فرمان، غلطک‌های صنایع فولاد، پیچ‌های مقاوم و میله‌های اتصال استفاده می‌شود.

پروسه ذوب
در تولید میلگرد آلیاژی، اغلب از پروسه ذوب خاصی استفاده می‌کنند. در این روش، مواد اولیه شامل فلزات پایه و عناصر آلیاژی در یک فرآیند ذوب متمایز ترکیب می‌شوند. این فرآیند ذوب دقیق و کنترل شده، به تولید میلگردهای آلیاژی با ترکیبات دقیق و مشخص کمک می‌کند.