تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک

Support ForumCategory: Questionsتفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک
Shelby Milliman asked 1 week ago
Print Friendly, PDF & Email

انواع مختلف ناودانی بر‌اساس شکل ظاهری
در ادامه به انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل ظاهری اشاره شده است. هر پروژه اقتضای خاص خودش را دارد. بنابراین در زمان خرید ناودانی باید به شکل ناودانی و تناسب آن با پروژه توجه ویژه داشت.

کاربرد ناودانی در ساخت سازه‌های فولادی
قيمت ناودانی‌ها به همراه تیرآهن و سایر مقاطع فولادی در ساخت ساختمان‌های مختلف تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر آن امکان استفاده از این محصول به‌صورت ناودانی تیرچه، تسمه و مهاربند هم وجود دارد.

سایز ناودانی ضخامت(میلیمتر) وزن یک متر ناودانی (کلیوگرم) وزن شاخه 6 متری (بر حسب کیلو) وزن شاخه 12 متری (برحسب کیلو)
1 6 6 5 30.4 –
2 6.5 5.5 7 42.5 –
3 8 6 8.6 51.8 103.7
4 10 6 10.6 63.6 127.2
5 12 7 13.5 80.4 160.8
6 14 7 16 – 192
7 16 7.5 19 – 225.6
8 18 8 22 – 264
9 20 8.5 25.3 – 303.6
10 22 9 29.4 –
352.8

ناودانی مشبک
ناودانی‌های مشبک، دارای ساختار روزنه‌دار و مشبکی در بخش جان خود هستند؛ به همین دلیل وزن آن‌ها سبک بوده و کاربرد متفاوتی دارند. با توجه به کاربرد مورد نظر، امکان تهیه‌ی این ناودانی از ورق‌های گرم یا سرد وجود دارد. البته کاربرد عمده‌ی ناودانی مشبک در قفسه‌بندی و ساختمان‌های سبک است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برترین تولیدکنندگان قيمت ناودانی ناودانی کلیک کنید.

راه‌اندازی و نصب ناودانی اروپایی بر روی دیوار خشک، دشوار است.
پیچ شدن و اتصال ناودانی سنگین به دیوار خشک، مهارت و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد؛ بنابراین در بیشتر موارد استفاده از ناودانی ناودانی چوبی ترجیح داده می‌شود‌.
ناودانی‌های فلزی در مناطق مرطوب، مستعد زنگ‌زدگی هستند، اما اغلب آن‌ها را با ورق گالوانیزه تولید می‌کنند تا فرایند تخریب آن‌ها متوقف شود.
برش ناودانی اروپایی
به جرات می‌توان گفت که ساخت و عرضه ناودانی اروپایی سنگین، کار دشواری است، چراکه برش آن به لوازم خاص و مهارت بالایی نیاز دارد. برای برش ورق‌های فولادی بایستی از یک اره میتر یا اره مدور مجهز به تیغه قيمت ناودانی برش فلز و برش‌های قلع استفاده کرد. این امر سبب می‌شود که بریدن فولاد دشوارتر از بریدن چوب باشد. بنابراین سختی کار با فولاد برای نیروی انسانی بیش از سختی کار با متریال چکش‌خواری مانند چوب، خواهد بود.

۱. ناودانی نوردی
در این روش، شمش خام حرارت دیده از بین غلتک‌های نورد عبور کرده و ضخامت آن کاهش می‌یابد. ناودانی‌های تولید‌شده به این روش به نام فابریک معروف هستند.

آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها، که براساس آن‌ها در برابر حادثه‌های مانند زلزله در دیوارهایی که طول بیشتر از 5 متر داشته باشند، یا اینکه طول دیوار بیشتر از 40 برابر ضخامت دیوار باشد، همچنین دیوارهایی که ارتفاع دیوار از 3.5 متر بیشتر تشکیل‌شده باشد، یا ارتفاع دیوار 30 برابر ضخامت دیوار ایجادشده باشد، اجرای وال پست نیاز خواهد بود. برای اجرا کردن وال پست اغلب نبشی کشی انجام می‌شود. درروش های جدید که از ناودانی‌های که استفاده می‌شود، متقاطع با انکرهای 4 و 5 سانتی‌متری استفاده ناودانی می‌شود که به ستون بتنی دریل خواهند شد. در مورد سازه‌های فلزی باید گفت که این کار با جوشکاری صورت می‌گیرد.

در زمان ساخت انواع ناودانی آهنی به روش فابریک از شمش‌های فولادی استفاده می‌شود. در مرحله‌ی اول این شمش‌ها در کوره گرم شده و بعد از آن از بین چند غلتک عبور کرده تا باریک شده و در نهایت به شکل ناودانی در بیایند.