انواع نبشی کشی ساختمان

Support ForumCategory: Questionsانواع نبشی کشی ساختمان
Ana Betche asked 1 week ago
Print Friendly, PDF & Email

ریخته گری پیوسته
مرحله‌ی فرآوری انواع شمش فولاد به این صورت است که با استفاده از عملیات ریخته‌گری شمش، که ccm نامیده می‌شود. اقدام به ذوب کردن شمش فولادی می‌کنند سپس فولاد مذاب وارد محفظه‌ای به‌نام تاندیش می‌شود. فولاد مذاب بعد از عبور از تاندیش، داخل قالب‌های مسی گذاشته می‌شود. از زیر این قالب مسی، آب سرد توسط آب‌پاش مخصوص پودری با فشار 0.2 تا 0.3 مگاپاسگال، بر روی مواد مذاب سیال می‌ریزد. میزان آب‌پاشی تا زمانی طول می‌کشد که هسته شمش تشکیل شود. به همین دلیل در هنگام خارج کردن شمش، پیوان از بخش خنک‌کننده، مواد مذاب به صورت جامد هستند. در مرحله‌ی بعد مواد جامد تشکیل شده را از غلتک‌های مخصوصی عبور داده تا نبشی سطح بالایی و پایینی شمش، هموار، صاف و صیقلی شود. در مرحله پایانی شمش به اندازه مورد نیاز جهت تهیه شمش بیلت، بلوم یا اسلب برش داده می‌شود و در نهایت وارد بازار می‌شود.

کاربرد شمش فولادی
شمش های فولاد به دلیل خصوصیات خاص، کاربردهای متفاوتی دارند. از شمش های مختلف فولادی برای ساخت ریل قطار، تیرآهن، قوطی، نبشی و ناودانی استفاده می‌شود؛ در حالی که از دسته ای دیگر از آنها برای تولید انواع میلگرد، لوله، سیم، تسمه و مفتول گزینه مناسبی است. در تولید ورق‌های فولادی، لوله، کلاف، کویل‌ها و تیوب نبشی نوعی دیگر از شمش فولادی به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود. پس در زمان خرید شمش فولادی باید به این موارد توجه کرده و با توجه به نیاز خود محصول مناسب را خریداری کنید.

ورق‌های سیاه تولید شده در فولاد کاویان اهواز، علاوه بر کیفیت برتر، دارای قیمت مناسبی نیز هستند (قیمت ورق سیاه کاویان). برای خرید این محصولات، می‌توانید از طریق سایت اصفهان آهن سفارش دهید و اقدام به پرداخت اینترنتی نمایید.

تست مکانیکی
در میان روش‌های بررسی کیفیت میلگرد، تست‌های مکانیکی بیشترین اهمیت و دقت را دارند. در طی این آزمایش‌ها می‌تواند موارد مختلفی مثل مقاومت کششی،‌ نقطه تسلیم، قابلیت خم‌شدگی، جوش‌پذیری و … را با دقت بالایی ارزیابی کرد. با استفاده از این آزمایش‌ها می‌توان عملکرد این مقاطع فولادی را تحت فشار و شرایط مختلف بررسی کرد.

روش اکستروژن
یک روش دیگر، برای تبدیل انواع شمش فولادی به انواع فرآورده‌ها، روش اکستروژن است. در این روش، با استفاده از سه فرایند داغ، گرم و سرد اقدام به تولید محصول می‌کنند. این نوع فرآیند بیشتر برای تولید شمش بلوم به کار می‌رود. نحوه تولید به این صورت است که شمش فولادی در یک چاله زمینی پرس می‌شود و از پیوان بالا تحت فشار قرار می‌گیرد. امروزه با پیشرفت تجهیزات صنعتی استفاده از اکستروژن کمتر مرسوم است.

انواع روش‌های نبشی کشی ساختمان
قبلاً در مورد کاربرد نبشی در آسانسورسازی خواندیم. حالا لازم می‌دانیم که اشاره‌ای داشته باشیم به انواع نبشی که در دسته‌بندی‌های نوع نبشی و نحوه اجرا تقسیم‌بندی می‌شوند. فرایند کلی نبشی کشی در سیستم‌های ساختمانی و عمرانی باتوجه‌به کاربردهای گوناگونی که دارد در دو دسته‌بندی کلی قرار می‌گیرد. حالا لازم است به این موضوع اشاره کنیم که عموماً نبشی یا قبل بتن‌ریزی یا بعد از آن انجام می‌شود. این کار با استفاده از تفنگ‌های مخصوص که برای این منظور طراحی شده‌اند انجام گردیده و در نهایت دو تقسیم‌بندی را نیز به شما شرح خواهیم داد.