انواع نبشی

Support ForumCategory: Questionsانواع نبشی
Karolyn McNish asked 1 week ago
Print Friendly, PDF & Email

نبشی کشی
تفاوت نبشی کشی و وال پست
در مورد تفاوت نبشی کشی و وال پست در نبشی کشی ساختمان پرسیده می‌شود. در بیان این موضوع باید اشاره کنیم که وال پست هم در ساختمان‌ها یک روش نبشی کشی خواهد بود. از نبشی، ناودانی و قوطی استفاده می‌شود. در حقیقت اگر در پروژه از نبشی استفاده شود، قطعاً نام آن نبشی کشی خواهد بود. اما در غیر این صورت وال پست شامل هر سه متریال محبوب در این حوزه می‌شود. همه اجزای ساختمان به هم متصل می‌شوند و کاربرد وال پست در ساختمان‌ها نیز به‌منظور همین یکپارچه‌سازی خواهد بود. یعنی در هنگام ارتعاش هیچ مشکلی در کل پروژه به وجود نمی‌آید. بخصوص در ساختمان‌هایی که مهندس تشخیص داده است که احتمال بروز آسیب وجود دارد. در نتیجه وال پست یک نوع نحوه نبشی کشی ساختمان خواهد بود که در حقیقت اجرای آن باید بادقت فوق‌العاده بالایی انجام شود.

کارخانه فولاد یزد در حال حاضر یکی از مجموعه‌های تولیدی در زمینه عرضه انواع نبشی و ناودانی در بازار ایران می‌باشد که امکان تهیه محصولات سفارشی‌سازی شده به جهت جای‌دهی در ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی را نیز تولید و طراحی می‌کند. تمامی محصولات این کارخانه بر اساس استانداردهای جهانی عرضه می‌شوند.

۵. در دسترس بودن
در دسترس بودن از دیگر مزایای نبشی است که باعث محبوبیت آن در بین مشتریان شده است. به این صورت که شما در هر زمان و در صورت نیاز به نبشی می‌توانید به راحتی با مراجعه به فروشگاه‌های مربوطه، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

نحوه محاسبه وزن نبشی
یکی از مشخصات نبشی که بر روی قیمت آن تاثیرگذار است، وزن محصول است. اگر نبشی مطابق با استانداردهای تعریف شده ساخته شده باشد، با داشتن اندازه‌های بال، ضخامت و طول نبشی می‌توانید وزن آن را محاسبه کنید. فرمول کلی محاسبه وزن نبشی به صورت زیر است:

انواع نبشی از نظر روش ساخت
نبشی‌ها از نظر فرآیند ساخت به دو دسته‌ی فابریک و پرسی تقسیم می‌شوند. کاربرد نبشی پرسی و فابریک با یکدیگر متفاوت است.

جمع‌بندی
نبشی‌ها یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی هستند و می‌توانند به افزایش قیمت نبشی امروز استحکام سازه کمک کنند. این محصولات تنوع بسیاری دارند و به همین دلیل در صنایع مختلف مانند بسته‌بندی و غیره نیز استفاده می‌شوند. برای خرید این محصولات، بهتر است قبل از آن، نوع کاربرد خود را مشخص کنید تا بتوانید گزینه‌ای مناسب را انتخاب نمایید. به طور کلی، شما در وب سایت پیوان علاوه بر اطلاع از روند افزایش و یا کاهش قیمت نبشی امروز نبشی و سایر مقاطع فولادی، می‌توانید از جزئیات سایر محصولات مشابه مطلع شوید و با مشورت با کارشناسان متخصص، سفارش خود را ثبت و یا اگر قصد تهیه این مقاطع را دارید، می‌توانید در کانال آهن آلات تلگرام پیوان عضو شده و آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های قیمتی این محصول را دریافت کنید.

استاندارد روز ASTM A276
استاندارد روز ASTM A484
آلیاژهای نبشی استیل
آلیاژهای استفاده‌ شده در نبشی‌های استیل (استیل ضدزنگ) دارای پایداری و مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربات و انواع خوردگی هستند؛ همچنین از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به حفظ قدرت خود در دماهای بسیار زیاد و نگه‌داری آسان‌تر از نبشی اشاره نمود. ازجمله آلیاژهای اصلی به‌کار رفته در تولید نبشی‌های استیل می‌توان به کروم، نیکل و مولیبدن اشاره کرد؛ از آلیاژهای استیل ضدزنگ غالباً در صنایع خودروسازی، صنعت هوافضا و ساخت‌وساز، اتصالات صنایع غذایی، لوله‌ها و تجهیزات صنایع شیری و وسایل و تجهیزات استیلی استفاده می‌شود.